اعتماد کن که هم اکنون  جریان رحمت،برکت،روزی و مدد الهی در زندگی تو جریان دارد

title
logo-web.gif    adbox.gifadbox.gif
title

حداقل ویژگی های یک دوربین دیجیتال
تاریخ نگارش : پنجشنبه 1390/11/27

حداقل ویژگیهای یک دوربین دیجیتال

1-مگاپیکسل- که به رزولشن یا کیفیت عکس شما از نظر جزئیات بستگی دارد وباید به اندازه ای باشد که برای پرفیت عکس کافی باشد (ابعاد بزرگ)6به بالا

2-ویژگی های خودکار(اتومات)-auto focus-auto exposure-auto white balance

3- زوم اپتیکال-(3X-4)

4-LCD

5-مود ماکرو-عکس از حشرات وگل

6-لامپ کمکی زوم –عبارت است از یک نور infared   یا قابل دیدن که به دوربین کمک می کند فاصله تا موضوع را تشخیص داده واز تار شدن سوژ ه در نورکم جلوگیری کند.

7- فشرده سازی-

8- حافظه قابل تعویض

9- Apertur-گشادی لنزF

آموزش عکاسی

عکاسی حرفه ای

1- لنزهای  mm85-105 برای عکاسی چهره (غیره حرفه ای mm35)

2-سوژه در مرکز نباشد در 3/1 قرار دهید

3- بعضی اوقات زاویه را تغییر دهید. همیشه از روبرو عکس نیندازید.

4- از فلاش استفاده کنید حتی در یک روز آفتابی

5- عکاسی از حیوانات .. لنزmm 350-75 –(لنز 500mm) همراه سه پایه سرعت شاتر باید بیش از 1/500 ثانیه باشد.

زوم (بزرگنمایی)-که با فاصله کانونی مشخص می شود.

(فاصله کانونی)-به فاصله بین لنزو دوربین گفته می شود.هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد توانایی آن در گرفتن یک عکس واضح و بزرگ واز فاصله دور بیشتر است.سنسور یا فیلم

زوم..1-(اپتیکال)-بهتر از زوم دیجیتال است. یعنی دارای یک لنز مثل تلسکوپ می تواند قسمتی از تصویر را که مورد نظر شماست برای شما بزرگنمایی کند وسوژه عکاسی را برای بزگتر می کند.

زوم دیجیتال..2- خیلی موثر نیست .زوم دیجیتال مانند این است که قسمتی از عکس را در یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ از آن جدا کنید.که این عمل سبب کاهش کیفیت وزولوشن تصویرمی شود وعکس شما دانه دانه یا مات شود.

 

عکاسی با دوربین دیجیتال

علت رنگ های سردوبی روح

در تنظیمات دوربین گزینه (default)برای white balance یا (WB) در حالت Auto  می باشد که برای  اکثر تصویرها مناسب است. اما در حالت َAuto تصاویر تمایل به رنگ های سرد دارند.

توجه کنید..

1-رنگ ها را گرمتر کنید

زمانیکه از یک رنگ منظره در هوای آفتابی عکس می گیرید (ٌWB) را به cloudy  تغییر دهید.(ابری) مثل آن می ماند که از یک فیلتر گرم مناسب استفاده کرده اید این عمل باعث می شود که رنگ های زرد وقرمز غلیظ تر به نظر برسند وبه اصطلاح عکس شما گرمتر شود.

2-(فیلتر پلاریزه) زمانی بهترین نتیجه را خواهی داشت که منبع نور با زاویه 90 درجه بتابد. در فضای آزاد اگر می خواهید عکس هایتان واقعا قوی باشند.

از یک فیلتر پلاریزه استفاده کنید

با کاهش تشعشع ها وانعکاس های ناخواسته

در فضای آزاد حتی نور زیاد با فلاش عکس بیندازید(فاصله دور نباشد) با قرار دادن موضوع در سایه یک درخت وقراردادن دوربین در وضعیت FLASH ON ))

4- CLOSE UP- MARCO MODE(علامت گل روی دوربین)

1-آیکون گل را فعال کنید

2-به اندازه ای که دوربین شما اجازه می دهد به سوژه خود نزدیک شوید.

3-دکمه شاتر را تا نصفه پایین نگه دارید و به دوربین فرصت بدهید که روی تصویر زوم کندسپس دکمه را تا انتها فشار دهید تا عکس گرفته شود.

CLOSE UP..دامنه تصویر بسیار کم عمق خواهد بود بنابراین روی قسمتی از تصویر زوم کنید که برای شما مهمتر است واجازه می دهید بقیه قسمت های تصویر تار بیفتد.

5-کارت حافظه حجیم ..رزولشن دوربین سه مگاپیکسل –حداقل 256 دوربین 4مگاپیکسل-512 دوربین 6مگاپیکسل-GIG 1

6- رزولشن بالا

یکی از دلایل مهمی که باید یک کارت حافظه با ظرفیت بالا خرید اینست که بتوانید از حداکثر رزولشن دوربین خود استفاده کنید.280*640به اندازه یک کارت اعتباری

4مگاپیکسل - 1704 *2272 می توانید با ابعاد 25*20 پرینت بگیرید.

(تا می توانید به سوژه نزدیک شوید تا بتوانید اگر قسمتی را از غکس با نرم افزار جدا کردید عکس شما هنوز کیفیت قابل توجه خود را داشته باشد.)

7-سه پایه مناسب حتی عکسی که می توانید بدون  سه پایه بگیرید. ULTAPOD11 سه پایه جدید

8-SELF TIME- 2S10S حتما روی سه پایه

1- حضور عکاس کم حجم

 در کادو

2-جلوگیری از لرزش دوربین

9- عکاسی از حرکت آب

شاتر دوربین اگر یک تا دو ثانیه باز بماند یک جریان نرم از حرکت آب بوجود می آید که همانند یک تابلوی نقاشی بنظر می رسد. دز حالیکه سایر اجزای موجود در عکس عادی و با جزیئات کامل دیده می شود.

آشنای با ISOوحساسیت بالا

این عامل به شما کمک می کند در نور کم تا حدممکن از تار شدن تصویر جلوگیری کنید.این خاصیت معمولا به شما اجازه می دهد بدون فلاش عکس هایی بگیرید که طبیعی تر به نظر می رسند.

اگر چه در دوربین های دیجیتال معمولی که سنسور های کوچکی دارند. با افزایش ISOاز 100 کیفیت تصویر هم افت می کند. حقیقت این است که هر چه ISOبیشتر باشد نویز تصویر هم بیشتر است.

همانطور که ذکر شده با چند استثنائ فقط دوربین های DSR با ISOبالا می توانند عکس های واضحی بگیرند.

مشکلات استفاده از مود حساسیت بالا

بعضی از دوربین های یک مود برای حساسیت بالا دارند که در نور کم فعال می شود این مود یا وضعیت با توجه به نور به طور اتومات ISOبالاتر را انتخاب می کنند.

در بعضی از دوربین های دیجیتال از دوربین های دیجیتال زمانیکه ISOبالاتر را انتخاب می کنید به طور اتومات رزولشن عکس را کاهش می دهد.

مثلا اگر دوربین شما 6 مگاپیکسل باشد با ISOبالا ممکن است رزولشن عکس 3 مگاپیکسل شود.

(کاهش نویزوISO بالا)

دوربین های دیجیتال برای اصلاح نویز از یک نرم افراز کاهش نویز یا noise reduction استفاده می کنند.ولی این خاصیت می تواند کمی تصویر تار کند به این ترتیب شما جزئیتات ریز عکس را از دست می دهید ولکه های رنگی در تصویر شما ظاهر می شود.هر چه ISOرا بالاتر ببرید سیستم کاهش نویز فعالتر می شود ودر نتیجه لکه های رنگی در تصویر ودر نتیجه لکه ها ی بیشتروجزئیات کمتر در عکس خواهد داشت.

 چگونه از ISO بالا استفاده کنیم

اگر دوربین دیجیتال دارید که به راحتی می توان آنرا ثابت نگه داشت تا حد امکان ازISO بالا استفاده نکنید. برای یک عکس مهم که باید در نور کم گرفته شود.

از ISO پایین و سه پایه برای دوربین استفاده کنید.

زمانیکه در نور کم عکاسی می کنید بهتر است ISO را خود انتخاب کنید تا اینکه اجازه دخید دوربین مقدار ISO را برای شماانتخاب کند. دوربین خود را با بالاترین ISO انتخاب کنید تا بیشترین ISOمورد قبول شما مشخص شود.

APERTURE

وقتی که به مشخصات فنی یک دوربین دیجیتال نگاه می کنید یکی از اولین ویژگیهایی می ببینید عبارت است از aperture  range

نام دیگر Aperture راگشادی لنز می نامیم واما وظیفه اصلی لنز یک دوربین جمع آوری نور است وگشادی لنز عبارت است از شعاعی از لنز که باز نمی شود ومعمولا این گشادی بوسیله یک عنبیه کنترل می شود هر چه شعاع باز شدن لنز یا گشادی لنز بیشتر باشد نور بیشتری یه فیلم یا سنسور می رسد.

گشادی با F ویک همراه آن مشخص می شود مثلا F2.8 یا F/2.8 هرچه این عدد کوچکتر باشد شعاع باز شدن لنز یا گشادی آن بیشتر است محدوده گشادی لنز ( بسته F/1611-8 -6 /5 -4 - 8/2 F/1.8 باز)

عمق تصویر

فاصله است که روی آن زوم (تمرکز) می شود.

گشادی کوچک (مقدارF بزرگ -11-22(بسته)عمق تصویر –بالا –وضوح تصویر در فاصله دور

بزرگ-( مقدار F کوچک)(باز)-عمق تصویر کم-وضوح تا فاصله کم

(بسته)F/16عمق میدان زیاد-سرعت شاتر بالا-یک موضوع واضح وپشت زمینه تار-سرعت60 /1بالا

گشاد(باز) عمق میدان کم سرعت پایین شاتر عکس از مناظر دور سرعت پایین 1000/ 1  

اگرررF/2  وسرعت 15/1 جواب داد ولرزش مانع عکاسی شد باید حساسیت ISO را زیاد کرد(4برابر) وسرعت را همان دیافراگم60 /1 رساندوعکاسی کرد.

دوربین های دیجیتال

1- 240 *320  ریزنمایی پیکسل

2-     640 *480(600*800یعنی 4/0مگا)(برای ساخت تصویر وب)

3-  860 * 1200

4-3(به بالا مگا)

مگا..به معنی مییلیون ومنظور دوربین هایی است که تصاویر آن ها ازیک میلیون پیکسل (نقطه سازنده ی تصویر) ایجاد شده اند.

هر چه پیکسل های بیشتری داشته باشیم می توانیم عکس های بزگتری چاپ کنیم.(بدون تغییر کیفیت عکس)  20 *25سایز مگا پیکسل کافیه.

انواع دوربین دیجیتال ..تمام اتوماتیک – SLR – (لنزهای قابل تعویض- فلاش های قوی – کنترل های قوی)

امکانات ومشخصات

سیستم اپتیکال

هر دوربین دیجیتال در منظره یاب (دیزور) دارد...

منظره یاب دیجیتال – LCD –ccdتصویر را دریافت می کند.

منظره یاب اپتیکال-لنز پلاستیکی یا شیشه ای

به جز دوربین های SLR

1-شما آنچه را ccd های می بیینید از طریق منظره یاب اپتیکال نمی بینید.

2- یکی از مشکلات منظره یاب اپتیکال ..کادر کوچکتر از نمایی است که عکسبرداری می شود.در SLRاینطور نیست.

LCD(معرف باطری زیاد) بر خلاف اپتیکال دقیقا آنچه را عکسبرداری خواهد شد نشان می دهد.

LCD اطلاعات وجود دارد که در اپتیک وجود ندارد.

(منظره ياب TTL)در دوربين هاي SLRوجود دارد.

(انتخاب زوم)

در دوربين هاي كمي با لنز ثابت شناخته مي شوند.و معمولا  لنز هاي زوم با فاصله كانوني تغيير دارند.

فاصله كانوني متناظر است با مقدار بزرگي تصوير.

هر چه زوم تصوير بيشتر باشد بهتر است. زيرا مي توان فاصله كانوني هاي بيشتري را پوشش دهد.وعملا امكان تنظيم كادر بيشتري دارد.

در كل هنگام تغيير زوم(تغيير فاصله كانوني) نسبت طولها در (دو عكس) برابر با نسبت فاصله كانوني ها خواهد بود.

مثلا اگر فاصله كانوني شما دو برابر شود طول هماهنگي دو برابر خواهند بود.

از زوم های دیجیتال بر حذر باشید

با اینکه زوم اپتیکال با جابه کردن لنز تصویر را واقعا تغییر می دهد زوم دیجیتال تنها قسمتی از همان تصویر قبل را جدا می کند وهنگامیکه در همان اندازه عکس اصلی نشان داده می شود به نظر بزگتر می رسد که به کاهش کیفیت عکس می انجامد.

واین کاری است که می توان با کامپیوتر هم انجام داد.

اگر دوربینی X3 زوم اپتیکال داشته باشد(به این معنی که بیشترین فاصله کانونی آن سه برابر کمترین آن است وتصویر را می تواند سه برابر کند.)

ومثلا X5زوم دیجیتال مجموع این دو x15زوم خواهد بود.

توجه کنید

معمولا بروی دوربین ها این عدد نهایی یعنی ترکیب زوم اپتیکال ودیجیتال نوشته می شود. وبرای اینکه زوم اپتیکال  آن چقدر است باید به راهنما یا جعبه دوربین مراجعه کنید.

F/stop

لنزها می توانند قطر دیافراگم خود را تغییر دهند و از این طریق مقدار نوری که از آن ها عبور می کند تغییر خواهد کرد.

اندازه دیافراگم توسط یک F-stopمشخص می شود مثلا F/8  F/5.6 هر چه این عدد  بزگتر باشد چون در مخرج قرار گرفته است دیافراگم شما کوچکتر خواهد شد.

با کاهش سرعت شاتر باید قطره دیاف افزایش یابد تا نور به اندازه ی قبل وارد دوربین شود.

مسلم است که ارتباط بین سرعت شاتر- اندازه دیاف وحساسیت (ایزو)وجود دارد.

مثال...

فرض کنید بخواهید از جست خیز شیرها در باغ وحش عکس بیندازید.

دیاف شما در F/2 قرار دارد وبیشتر از این باز نمی شودر این حالت سرعت شما 15/1محاسبه شده و می دانید که با این سرعت تصویر شما خراب خواهد شد. زیرا حتی اگر با استفاده از سه پایه مشکل لرزش دست را بر طرف کنید باز هم حرکت شیر در این مدت زمان می تواند باعث ایجاد تصویر بدی شود راه حل چیست؟

اگر قبلا حساسیت شما 100بود هم اکنون می توانید آن را به 400 کنید سرعت خود را در همان دیافراگم به 60/1 برسانید. که سرعت مناسبی است.

 هیچگاه دوربین خود را به طور دائم با ایزو بالا استفاده نکنید.و آن را محدود به موارد خاص کنید.

(شرایط تغییر ایزو)

1-در نور کم بعد ازظهر – فضای بسته بدون فلاش برای داشتن رنگهای طبیعی تر وسایه ها از بین نروند.

2-قصد داریدازچیزی عکس بیندازید که فاصله زیادی با شما دارد. فلاش نمی تواند آن را روشن کند.

3- شب هنگام در حال عکس انداختن هستید و دوربین شما حداقل سرعتش بیشتر از چیزی است که می تواند تصویر مناسبی برای شما ایجاد کند.

(قفل کردن نور)

دوربین را برروی قسمت مناسبی قرار دهید. نور را به طور اتوماتیک برای آنجا تعیین کنید.تنظیم نور را فقل کنید(با فشار نیمه کاره کلید شاتر) ودوربین را به نمای اصلی ببرید.

هنگامیکه کلید شاتر تا نیمه فشار داده شده باشد.

دوربین نورسنجی و فوکوس می کند ( اگر در حالت فوکوس اتوماتیک باشد)و اطلاعات گفته شده را نگه می دارد تا زمانیکه کلید را کامل فشار دهید معمولا در فاصله بین این دو مرحله مقادیر سرعت شاتر واندازه ی دیافراگمی که دوربین تعیین کرده است برروی LCD نمایش داده می شود. تا در صورتیکه مقادیر مناسب نیستند آنها را اصلاح کنید.

حال می توانید در فاصله بین دو مرحله 1- تنظیم مقادیر 2- انداختن عکس

بدون اینکه انگشتتان را روی کلید بردارید یا آن را تا ته فشار دهید. دوربین را جابه جا کنید و در نمای جدید کلید را فشار دهید وعکسبرداری کنید در این حال شما با استفاده از نورسنجی نمای قبلی عکس را از نمای جدید انداخته اید.

منظور از این کار (قفل نورسنجی)

که به دوربین بفهمانید قصدارید نورسنجی بر اساس چه قسمتی از تصویر تعیین شود.

(پسری  در دریا همراه با غروب آفتاب )(مثل ضد نور)

دوربین را سمت آسمان یعنی روشنترین قسمت نما بگیرید والبته در جائیکه خورشید نباشد (زیرا عکس را طور کامل تیره می کند) ونورسنجی را در آنجا قفل کنید.

حال دوربین را به سمت نمای اصلی بگیرید وکلید را کامل فشار دهید.  

استفاده از عمق میدان(ترکیب بندی)

عمق میدان به فاصله ای (عمودبرجهت نگاه دوربین)گفته می شود. که در جلو وعقب نقطه فوکوس واضح ومشخص هستند.

سه فاکتور در مقدار عمق میدان موثر هستند.

1-دیافراگم-(باز شدگی دریچه لنز) که مقدار نور ورودی به دوربین را تعیین می کند.

هر چه دیافراگم بسته تر عمق میدان بیشتر F/22 دیاف بسته- عمق زیاد(واید)قدرت نور بیشتر

هر چه دیافراگم بازتر عمق میدان کمتر F/5.6 دیاف باز- عمق کم(تله)

2-فاصله کانونی-تله (فاصله کانونی زیاد)(زاویه دید کوچکتر می شود)-عمق میدان کم

واید-(فاصله کانونی کم)(زاویه دید بزرگتر)-عمق میدان زیاد

هر چه فاصله کانونی بیشتر زاویه دید دوربین کمتر نما بزرگتر- عمق میدان کمتر.

در لنز واید ونرمال عمق میدان بیشتر از حالت تله است

فاصله کانونی..فاصله فیلم تا مرکز نوری عدسی-(اندازه تصویر بستگی به فاصله کانونی دارد.) هر چه فاصله کانونی بیشتر تصویر بزرگتر

( هرچه فاصله کانونی کوتاهتر- عدسی محدب قویتر است)

3- فاصله دوربین تا موضوع

هر چه فاصله سوژه فوکوس شده با دوربین بیشتر باشد عمق میدان بیشتر خواهد بود.

 

    توجه..

تنها عکس های با سرعت زیاد را می توان با دست گرفت. اگر سرعت از حدی کمتر باشد باید از سه پایه استفاده کنید.(حد سرعت را فاصله کانونی تعیین می کند.)  

هر چه فاصله کانونی شما بیشتر باشد (تله) باید حساسیت بیشتری در استفاده از سه پایه به خرج می دهید.

معمولا حد سرعت را فاصله کانونی/1می گیرند.یعنی اگر فاصله کانونی شما 50 میلی لیتر باشد (نرمال)

سرعت کمتر50 /1را باید با سه پایه بگیرید. اگر لنز شما 100میلی لیتری است (تله)

سرعت100 /1کمتر آن را با سه پایه بیندازید.

(ماکسیمم کردن عمق میدان)

1-از لنزواید استفاده کنید(از کمترین فاصله کانونی ممکن)    

2- بر روی چیزهای دورتر فوکوس کنید.

3-از کوچکترین دیافراگم ممکن استفاده کنید(یعنی بزرگترین عدد شاخص دیافراگم)

استفاده از حالت ها تنظیم نور دوربین

1-تمام اتوماتیک

2-برنامه ریزی(P)

3-نیمه اتوماتیک –اولویت شاتر-(Sیا(TV

حرکت سریع فریز شود(حرکت را نشان ندهد)

حرکت سریع محو شود(حالت حرکت را نشان دهد)

4-حالت نیمه اتوماتیک (اولویت دیافراگم)(AیاAV) 

شما اندازه دیافراگم را تعیین می کنیدو دوربین سرعت را محاسبه می کند

(مناسب برای وقتیکه قصد دارید عمق میدان را کنترل منید)

5-حالت دستی(M) سرعت ودیافراگم را شما تعیین می کنید.

البته در این حالت هم معمولا با فشاره نیمه کاره ی کلید شاتر دوربین نور را تخمین می زند اختلاف آن با اتنخاب شما را به شکل ضرایب اصلاحی (7 E3/1+) بیان می کند.

عکاسی پرتره

با سوژه صحبت کنید تا حالت راحتری به خود بگیرند

از لنز تله استفاده کنید (  mm100) مناسب است.

از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید.(AیاAV  ) در این حالت می توانید عمق میدان را به راحتی تغییر دهید.یک پرتره خوب عمق میدان کمی دارد. زیرا باید سوژه عکاسی بیشتری تمرکز را داشته باشد و زمینه ای که او در آن قرار گرفته است جلب توجه نکنید. (یا از حالت پرتره دوربین استفاده کنید.)

عکس از موضاعات پر سرعت

1- معمولااز لنز تله استفاده کنید

2- حالت اولویت سرعت دوربین شما مخصوص این زمینه ساخته شده است.

ثابت کردن حرکت سوژه- سرعت بالا –(نور کم)-دیاف باز (نور بیشتر)-کاهش عمق میدان –فوکوس حساس تر

محو کردن سوژه- سرعت کم – دیاف بسته (افزایش عمق میدان)

پانینگ-حال اگر دوربین با سوژه حرکت کند چه می شود؟

(سوژه واضح می افتد و زمینه پشت آن محو می شود.)

در نتیجه هم سوژه واضح است هم حرکت او در عکس نشان داده شده است پس هم می توانیم عمق میدان زیادتری داشته باشیم .ومشکل  فوکوس کردن وکمبود نور هم از بین می رود.

روش کار.1-.در جایی بایستید که به راحتی بتوانید دوربین را بچرخانید.

2- سرعت شاتر را حدود 60/1انتخاب کنید.این مقدار کمترین سرعتی است که با لنز نرمال می توان بدون استفاده از سه پایه انداخت.

اگر برای عکسبرداری از حالت تله لنز خود استفاده  می کنید به جای آن از سرعت 100 /1استفاده کنید.ودر حالت واید می توانید تا 30  /1سرعت را کاهش دهید اکر سرعت زیاد  باشد زمینه محو نشده وحرکتت سوژه مشخص نمی شود.

اگر سرعت کم باشد سوژه شما بر اثر لرزش دست تان محو می شود وعکس شما خراب می شود.

3- حرکت موضوع خود را در منظره یاب اپتیک یا LCD  دونبال کنید. ودر همین حال کلید شاتر را بدون متوقف کردن تعقیبتان بزنید و تا زمانی که بعد از آن نیز حرکت خود را ادامه دهید تا مطمئن شوید که عکس انداخته شده است.

نکته.. هرچه زمینه شما با سوژه فاصله بیشتری داشته باشد محو شدن آن کمتر خواهد بود. بهترین حالت زمانی اتفاق می افتد که زمینه به سوژه بسیار نزدیک باشد شاید بتوانید با تغییر دادن زاویه وموقعیت خود چنین حالتی را پیدا کنید.

1- سرعت باید کم باشد (پیاده -30 درحال دویدن -250 شوت کردن توپ-250 حرکت اتوموبیل با سرعت 75 -125 )

2- سوژه به Back یا پس زمینه نزدیک باشند.

3- لنزهای متفاوت (نرمال-60 تله -100واید-30)

4-ضمن زدن شاتر تا چند ثانیه دوربین را دنبال سوژه حرکت می دهیم.

اطلاعات در مورد خرید لنز

مناسب بودن لنز

اگر لنز برای انجام کاری که در نظر گرفته شده مناسب نباشد نه کارکرد آن دردی رو دوا می کند نه مارک وقیمیت آن.

یگی از اشتباهاتی که عکاسان غیر حرفه ای مرتکب می شوند استفاده از لنزهای بسیار سریعی است که در دواقع احتیاجی به سرعت آن ندارند.

این عکاسان یا فراموش می کنن یا نمی دانند که لنزهای سریع

F/1.2 معایب جدی وعمده ای دارند مثلا صرف نظر از حجم بود نشان سنگین تر گران تر از کند مشابه هستند.  وواضح نمایی بسیاری از آن ها ( هنگامیکه دیافراگم دوربین به اندازه ی لنز های دیگر تنگ شود.)  کاهش بشتری می یابد وبا توجه به اینکه اکثریت ترتیب به اتفاق عکس ها را با دیافراگم F/3.5 یا بیشتر می گیرند.داشتن چنین لنزی نمی تواند امر یضروری تلقی شود.

لنز های دست دوم

یکی از لنزهای جلوگیری از اتلاف پول خرید لنز های دست دوم است.

لنز  در اثر استعمال از کار می افتد تنها قطعه ای از لنز که آسیب پذیر است مسدود کننده (شاتر)آن است اما از سویی مسدود کنند ه ی لنز های دوربیب های کوچک در داخل لنز تعبیه شده واز سوی دیگر لنزهای خوب دوربین های بزرگ مسدود کننده هایی دارند که تنظیف وتنظیم وتعمیر آن ها به زحمتش می ارزد.

انواع لنزها

1-لنزهای استاندارد

2- لنزهای بسیار سریع

3-لنز های باز(واید) (فاصله کانونی کم) حوزه دید  تا 100 درجه

4- لنزهای تله فتو(فاصله کانونی زیاد)

5- لنزهای زوم

6- لنزهای متغیر

7- لنز های محلی (با فاصله کانونی متغیر)

8- لنز های پرسپس

9- لنزهای کاهش دهنده کنتراست

بازدید : 2696 نفر

title
نام کاربری
کلمه عبور
title